یزدفردا: استاندار یزد انرژی خورشیدی را یکی از مهم ترین اولویت های مورد تاکید رئیس جمهور شهید کشور دانست و گفت: تاکید ایشان بر تلاش جهت تبدیل یزد به قطب انرژی های خورشیدی منطقه غرب آسیا بود.

به گزارش یزدفردا: نشست بررسی مسائل مربوط به احداث نیروگاه های خورشیدی توسط صنایع بزرگ استان به ریاست استاندار یزد برگزار و تصمیمات لازم اتحاذ شد.
 
استاندار یزد در این نشست، مسئله انرژی خورشیدی را یکی از مهم ترین اولویت های مورد تاکید رئیس جمهور شهید کشور دانست و اظهار کرد:  تاکید ایشان در دور نخست سفر به استان، تولید 2 هزار مگاوات برق خورشیدی و تلاش جهت تبدیل یزد به قطب انرژی های خورشیدی منطقه غرب آسیا بود.
 
مهران فاطمی با اشاره به افتتاح نیروگاه خورشیدی استان با دستور و حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، گفت: شهید آیت الله رئیسی ضمن احساس رضایت از اقدامات مورد پیگیری استان در حوزه احداث نیروگاه های خورشیدی، بر حرکت جدی در این مسیر تاکید کردند.
 
وی بر لزوم مشارکت جدی شرکت های بزرگ استان در امر سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی تاکید کرد و افزود: معافیت از مدیریت بار و عدم قطعی برق و انرژی در زمان اوج مصرف از جذابیت های لازم برای این شرکت ها جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی به صورت خود تامین است.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به برگزاری مستمر جلسات پیگیری مسائل مربوط به احداث نیروگاه های خورشیدی در استان، عنوان کرد: ایجاد حدود 700 مگاوات نیروگاه خورشیدی در دستور کار شرکت‌های بزرگ استان قرار دارد.
 
وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی برخی از نیروگاه‌های خورشیدی استان خبر داد و افزود: تعداد دیگری از این نیروگاه‌ها نیز در حال دریافت، تسطیح و آماده سازی زمین و برخی دیگر در مرحله اخذ مجوز هستند.
 
فاطمی در پایان با بیان اینکه بخش عمده ای از این نیروگاه ها تا پایان سال و یا تا قبل از اوج مصرف برق به بهره برداری خواهند رسید، گفت: امیدواریم یزد همچون گذشته در حوزه برق خورشیدی و انرژی های تجدید پذیز جزو استان‌های پیشرو در سطح کشور باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا